Chuyên gia

Thông tin chuyên gia

Quay về
  Nam       Nữ
Khoa học tự nhiên
Khoa học kỹ thuật và công nghệ
Khoa học y, dược
Khoa học nông nghiệp
Khoa học xã hội
Khoa học nhân văn
Chuyên gia tư vấn về các công nghệ ưu tiên để chủ động tham gia cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ tư
Chuyên gia tư vấn hỗ trợ hoạt động khởi nghiệp đổi mới sáng tạo
Chuyên gia tư vấn, hỗ trợ doanh nghiệp nâng cấp, chuyển đổi công nghệ
Lĩnh vực khác

Quá trình Công tác

Thời gian
Cơ quan
Vị trí
2014 - 2019
nghiên cứu sinh chuyên ngành Applied Linguistics and Technology tại trường Iowa State University, Ames, Iowa, Hoa Kỳ.
2011 - 2014
giảng dạy tại khoa Anh chuyên ngữ, trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Đà Nẵng
2009 - 2011
học thạc sĩ chuyên ngành giảng dạy tiếng Anh như một ngôn ngữ thứ hai tại trường Northern Arizona University, Hoa Kỳ
2006 - 2009
giảng dạy tại khoa Anh chuyên ngữ, trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Đà Nẵng

Đề tài

Tên đề tài Cấp Vai trò Năm
Ứng dụng khối liệu ngôn ngữ vào giảng dạy ngữ pháp tiếng Anh. Đề tài cấp cơ sở 2013

Tạp chí

Tên bài báo Loại Tạp chí Tác giả
Ảnh hưởng của mức độ sử dụng ngôn ngữ đối với tính dễ hiểu và mức độ lĩnh hội ngôn ngữ thứ hai . Bài báo Tạp chí Khoa học Công nghệ Đại học Đà Nẵng. Số: 2(62). Năm 2013. Tác giả: Võ Thị Hoàng Yến & Võ Thanh Sơn Ca
Action research on potential strategies in reducing the amount of students’ L1 use. Tham luận Colloquium on Action Research jointly held by the University of Danang, University of Foreign Languages (UD-UFL) and the Consulate General of the United States in Ho Chi Minh City at UD-UFL, Danang, Vietnam. Năm 2013. Tác giả: Sonca Vo
Professional Development: Section 1 – How to get accepted for conferences and publication. Tham luận Research Seminar for Young Teachers of English jointly held by the University of Danang, University of Foreign Languages (UD-UFL) and the Consulate General of the United States in Ho Chi Minh City at UD-UFL, Danang, Vietnam. Năm 2013. Tác giả: Vo Thanh Son Ca
· Effects of the perception of stress and intonation on listening comprehension. Bài báo Tạp chí Khoa học Công nghệ Đại học Đà Nẵng. Số: 2(62). Trang: 114-119. Năm 2013. Tác giả: Vo Thanh Son Ca & Nguyen Thi Quynh Giao
Perceptual Judgments of Accented Speech by Listeners from Different First Language Backgrounds. Article The Electronic Journal for English as a Second Language. No: 20. Pages: 1-24. Year 2016. Authors: Okim Kang, Sonca Vo, Meghan Moran
Effects of awareness of stress and intonation on listening comprehension.. Bài báo Proceedings of the 8th Scientific Research of the University of Danang. Số: 8. Trang: 560-565. Năm 2012. Tác giả: Nguyen, G & Vo, S
· Effects of amount of language use on comprehensibility and intelligibility of second language speech. Bài báo Tạp chí Khoa học Công nghệ Đại học Đà Nẵng. Số: 2(63). Trang: 72-77. Năm 2013. Tác giả: Vo Thi Hoang Yen & Vo Thanh Son Ca
Evaluating interactional competence in interview and paired discussion tasks: A rater recognition study. Article TESOL Journal. No: 12. Pages: 1-18. Year 2020. Authors: Sonca Vo
Paired and oral group assessment. Article The Concise Encyclopedia of Applied Linguistics. No: 1. Pages: 1-4. Year 2020. Authors: Sonca Vo
Use of lexical features in non-native academic writing. Article Journal of Second Language Writing. No: 1. Pages: 1-12. Year 2019. Authors: Sonca Vo
A COMPARISON BETWEEN TRADITIONAL ENGLISH LANGUAGE TEACHING GRAMMAR BOOKS AND CORPUS-BASED SOURCES. Bài báo Tạp chí Khoa học Công nghệ Đại học Đà Nẵng. Số: in press. Trang: in press. Năm 2013. Tác giả: Võ Thị Hoàng Yến & Võ Thanh Sơn Ca
Establishing appropriate cut scores of a standardized test for a local placement context. Article TESOL Quarterly. No: 55. Pages: 1-24. Year 2020. Authors: Gary Ockey, Sonca Vo, Shireen Baghestani
Book review of Pronunciation fundamentals: Evidence-based perspectives forL2 teaching and research. Article In J. Levis, H. Le, I. Lucic, E. Simpson, & S. Vo (Eds). Proceedings of the 7th Pronunciation in Second Language Learning and Teaching Conference, ISSN 2380-9566, Dallas, TX, October 2016 (pp. 296-299). Ames, IA: Iowa State University. No: 7. Pages: 296-299. Year 2016. Authors: Sonca Vo
Pronunciation errors and listeners' judgments in an L2 speech. Presentations Annual Arizona TESOL conference, Phoenix, AZ.. Year 2010. Authors: Sonca Vo & Okim Kang
Book review of Foreign Accent: The Ontogeny and Phylogeny of Second Language Phonology. Article International Journal of Applied Linguistics. No: 25(3). Pages: 426-429. Year 2015. Authors: Sonca Vo
Relative impact of pronunciation errors in non-native speech in native listeners’ perceptual judgment. Presentations Korea TESOL International Conference “From Practice to Theory: The Road Less Travelled”, Seoul, Korea.. Year 2013. Authors: Yen Vo & Sonca Vo
Lessons learnt from running an online TESOL program. Presentations 2013 GloCALL International Conference, Danang, Vietnam. Year 2013. Authors: Sonca Vo
Relative impact of pronunciation errors in non-native speech in native listeners’ perceptual judgment. Presentations Korea TESOL International Conference “From Practice to Theory: The Road Less Travelled”, Seoul, Korea. Year 2013. Authors: Sonca Vo
Effects of intonation and stress on listening comprehension. Presentations 3rd International Conference on TESOL “English Learning: A Focus on English Use”. Pages: 114-120. Year 2012. Authors: Vo Thanh Son Ca & Nguyen Thi Quynh Giao
Pronunciation errors and perceptual judgements of accented speech by native speakers of English. Article Journal of Australian Council of TESOL Associations. No: 3. Pages: 1-9. Year 2012. Authors: Hoa Phan & Sonca Vo
Effects of intonation and stress on listening comprehension. Presentations Third International Conference on TESOL “English Learning: A Focus on English Use”. Year 2012. Authors: Giao Nguyen & Sonca Vo
Perceptual judgments of accented English by native speakers and non-native speakers of English. Presentations Australian Council of TESOL Associations International TESOL Conference, Cairns, Australia.. Year 2012. Authors: Sonca Vo
Review of Software Reading Horizons v5 . Article CALICO Journal. No: 29(2). Pages: 389-397. Year 2012. Authors: Vo, S. & Myers, C
Curriculum and materials development topics at TESOL 2011. Article AZ-TESOL News. No: 32(3). Pages: 11-13. Year 2011. Authors: Sonca Vo
A tour of ELT around the globe. Presentations Annual Arizona TESOL conference, Phoenix, AZ.. Year 2011. Authors: Hamid, N., Kim, Y., Muhammad, S., Nesterova, A., Sebolai, K., Uludag, P., Vo Thanh Son Ca, & Stoller, F. L.
Second language pronunciation research and teaching. Presentations Annual Peaks Interdisciplinary conference. Northern Arizona University, Flagstaff, AZ.. Year 2011. Authors: Church, J., Staples, S., Wang, L., Vo, S., & Kang, O.
Pronunciation errors and listeners’ judgments. Presentations Annual TESOL Graduate Student Forum, New Orleans, LA. Year 2011. Authors: Sonca Vo
Creating a theatrical production to enhance language learning. Presentations Annual Arizona TESOL conference, Phoenix, AZ. Year 2011. Authors: Sonca Vo & CeAnn Myers
Second language pronunciation research and teaching. Article Annual Peaks Interdisciplinary conference. Northern Arizona University, Flagstaff, AZ.. No: 0. Year 2011. Authors: Vo Thanh Son Ca, Church, J., Staples, S., Wang, L., & Kang, O.
The amount of English use: Effects on L2 speech. Article TESL-EJ: Teaching English as a Second or Foreign Language. No: 4. Pages: 1-17. Year 2014. Authors: Sonca Vo, Yen Vo, & Quyen Vo
Review of Listen to Me! Beginning Listening, Speaking & Pronunciation. Article The Electronic Journal for English as a Second Language. No: 14(2). Pages: 1-3. Year 2010. Authors: Sonca Vo

Tạp chí

Hình thức Năm
Học bổng Fulbright Vietnamese Student Scholarship học thạc sĩ tại trường Northern Arizona University, USA Năm: 2009 - 2011.
Học bổng trường Iowa State University, Ames, Iowa, USA cho chương trình nghiên cứu sinh kéo dài 5 năm từ 2014-2019 Năm: 2014-2019.

Sở hữu trí tuệ

Ngoại ngữ

Ngoại ngữ
Trình độ

Kinh nghiệm

Hội đồng
Cấp
Vai trò