Thông tin chuyên gia
Quá trình Công tác
Thời gian
Cơ quan
Vị trí
2014 - 2019
nghiên cứu sinh chuyên ngành Applied Linguistics and Technology tại trường Iowa State University, Ames, Iowa, Hoa Kỳ.
2011 - 2014
giảng dạy tại khoa Anh chuyên ngữ, trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Đà Nẵng
2009 - 2011
học thạc sĩ chuyên ngành giảng dạy tiếng Anh như một ngôn ngữ thứ hai tại trường Northern Arizona University, Hoa Kỳ
2006 - 2009
giảng dạy tại khoa Anh chuyên ngữ, trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Đà Nẵng
Đề tài
Tên đề tài | Cấp | Vai trò | Năm |
---|---|---|---|
Ứng dụng khối liệu ngôn ngữ vào giảng dạy ngữ pháp tiếng Anh. | Đề tài cấp cơ sở | 2013 |
Tạp chí
Tên bài báo | Loại | Tạp chí | Tác giả |
---|---|---|---|
Ảnh hưởng của mức độ sử dụng ngôn ngữ đối với tính dễ hiểu và mức độ lĩnh hội ngôn ngữ thứ hai . | Bài báo | Tạp chí Khoa học Công nghệ Đại học Đà Nẵng. Số: 2(62). Năm 2013. | Tác giả: Võ Thị Hoàng Yến & Võ Thanh Sơn Ca |
Action research on potential strategies in reducing the amount of students’ L1 use. | Tham luận | Colloquium on Action Research jointly held by the University of Danang, University of Foreign Languages (UD-UFL) and the Consulate General of the United States in Ho Chi Minh City at UD-UFL, Danang, Vietnam. Năm 2013. | Tác giả: Sonca Vo |
Professional Development: Section 1 – How to get accepted for conferences and publication. | Tham luận | Research Seminar for Young Teachers of English jointly held by the University of Danang, University of Foreign Languages (UD-UFL) and the Consulate General of the United States in Ho Chi Minh City at UD-UFL, Danang, Vietnam. Năm 2013. | Tác giả: Vo Thanh Son Ca |
· Effects of the perception of stress and intonation on listening comprehension. | Bài báo | Tạp chí Khoa học Công nghệ Đại học Đà Nẵng. Số: 2(62). Trang: 114-119. Năm 2013. | Tác giả: Vo Thanh Son Ca & Nguyen Thi Quynh Giao |
Perceptual Judgments of Accented Speech by Listeners from Different First Language Backgrounds. | Article | The Electronic Journal for English as a Second Language. No: 20. Pages: 1-24. Year 2016. | Authors: Okim Kang, Sonca Vo, Meghan Moran |
Effects of awareness of stress and intonation on listening comprehension.. | Bài báo | Proceedings of the 8th Scientific Research of the University of Danang. Số: 8. Trang: 560-565. Năm 2012. | Tác giả: Nguyen, G & Vo, S |
· Effects of amount of language use on comprehensibility and intelligibility of second language speech. | Bài báo | Tạp chí Khoa học Công nghệ Đại học Đà Nẵng. Số: 2(63). Trang: 72-77. Năm 2013. | Tác giả: Vo Thi Hoang Yen & Vo Thanh Son Ca |
Evaluating interactional competence in interview and paired discussion tasks: A rater recognition study. | Article | TESOL Journal. No: 12. Pages: 1-18. Year 2020. | Authors: Sonca Vo |
Paired and oral group assessment. | Article | The Concise Encyclopedia of Applied Linguistics. No: 1. Pages: 1-4. Year 2020. | Authors: Sonca Vo |
Use of lexical features in non-native academic writing. | Article | Journal of Second Language Writing. No: 1. Pages: 1-12. Year 2019. | Authors: Sonca Vo |
A COMPARISON BETWEEN TRADITIONAL ENGLISH LANGUAGE TEACHING GRAMMAR BOOKS AND CORPUS-BASED SOURCES. | Bài báo | Tạp chí Khoa học Công nghệ Đại học Đà Nẵng. Số: in press. Trang: in press. Năm 2013. | Tác giả: Võ Thị Hoàng Yến & Võ Thanh Sơn Ca |
Establishing appropriate cut scores of a standardized test for a local placement context. | Article | TESOL Quarterly. No: 55. Pages: 1-24. Year 2020. | Authors: Gary Ockey, Sonca Vo, Shireen Baghestani |
Book review of Pronunciation fundamentals: Evidence-based perspectives forL2 teaching and research. | Article | In J. Levis, H. Le, I. Lucic, E. Simpson, & S. Vo (Eds). Proceedings of the 7th Pronunciation in Second Language Learning and Teaching Conference, ISSN 2380-9566, Dallas, TX, October 2016 (pp. 296-299). Ames, IA: Iowa State University. No: 7. Pages: 296-299. Year 2016. | Authors: Sonca Vo |
Pronunciation errors and listeners' judgments in an L2 speech. | Presentations | Annual Arizona TESOL conference, Phoenix, AZ.. Year 2010. | Authors: Sonca Vo & Okim Kang |
Book review of Foreign Accent: The Ontogeny and Phylogeny of Second Language Phonology. | Article | International Journal of Applied Linguistics. No: 25(3). Pages: 426-429. Year 2015. | Authors: Sonca Vo |
Relative impact of pronunciation errors in non-native speech in native listeners’ perceptual judgment. | Presentations | Korea TESOL International Conference “From Practice to Theory: The Road Less Travelled”, Seoul, Korea.. Year 2013. | Authors: Yen Vo & Sonca Vo |
Lessons learnt from running an online TESOL program. | Presentations | 2013 GloCALL International Conference, Danang, Vietnam. Year 2013. | Authors: Sonca Vo |
Relative impact of pronunciation errors in non-native speech in native listeners’ perceptual judgment. | Presentations | Korea TESOL International Conference “From Practice to Theory: The Road Less Travelled”, Seoul, Korea. Year 2013. | Authors: Sonca Vo |
Effects of intonation and stress on listening comprehension. | Presentations | 3rd International Conference on TESOL “English Learning: A Focus on English Use”. Pages: 114-120. Year 2012. | Authors: Vo Thanh Son Ca & Nguyen Thi Quynh Giao |
Pronunciation errors and perceptual judgements of accented speech by native speakers of English. | Article | Journal of Australian Council of TESOL Associations. No: 3. Pages: 1-9. Year 2012. | Authors: Hoa Phan & Sonca Vo |
Effects of intonation and stress on listening comprehension. | Presentations | Third International Conference on TESOL “English Learning: A Focus on English Use”. Year 2012. | Authors: Giao Nguyen & Sonca Vo |
Perceptual judgments of accented English by native speakers and non-native speakers of English. | Presentations | Australian Council of TESOL Associations International TESOL Conference, Cairns, Australia.. Year 2012. | Authors: Sonca Vo |
Review of Software Reading Horizons v5 . | Article | CALICO Journal. No: 29(2). Pages: 389-397. Year 2012. | Authors: Vo, S. & Myers, C |
Curriculum and materials development topics at TESOL 2011. | Article | AZ-TESOL News. No: 32(3). Pages: 11-13. Year 2011. | Authors: Sonca Vo |
A tour of ELT around the globe. | Presentations | Annual Arizona TESOL conference, Phoenix, AZ.. Year 2011. | Authors: Hamid, N., Kim, Y., Muhammad, S., Nesterova, A., Sebolai, K., Uludag, P., Vo Thanh Son Ca, & Stoller, F. L. |
Second language pronunciation research and teaching. | Presentations | Annual Peaks Interdisciplinary conference. Northern Arizona University, Flagstaff, AZ.. Year 2011. | Authors: Church, J., Staples, S., Wang, L., Vo, S., & Kang, O. |
Pronunciation errors and listeners’ judgments. | Presentations | Annual TESOL Graduate Student Forum, New Orleans, LA. Year 2011. | Authors: Sonca Vo |
Creating a theatrical production to enhance language learning. | Presentations | Annual Arizona TESOL conference, Phoenix, AZ. Year 2011. | Authors: Sonca Vo & CeAnn Myers |
Second language pronunciation research and teaching. | Article | Annual Peaks Interdisciplinary conference. Northern Arizona University, Flagstaff, AZ.. No: 0. Year 2011. | Authors: Vo Thanh Son Ca, Church, J., Staples, S., Wang, L., & Kang, O. |
The amount of English use: Effects on L2 speech. | Article | TESL-EJ: Teaching English as a Second or Foreign Language. No: 4. Pages: 1-17. Year 2014. | Authors: Sonca Vo, Yen Vo, & Quyen Vo |
Review of Listen to Me! Beginning Listening, Speaking & Pronunciation. | Article | The Electronic Journal for English as a Second Language. No: 14(2). Pages: 1-3. Year 2010. | Authors: Sonca Vo |
Tạp chí
Hình thức | Năm |
---|---|
Học bổng Fulbright Vietnamese Student Scholarship học thạc sĩ tại trường Northern Arizona University, USA | Năm: 2009 - 2011. |
Học bổng trường Iowa State University, Ames, Iowa, USA cho chương trình nghiên cứu sinh kéo dài 5 năm từ 2014-2019 | Năm: 2014-2019. |
Sở hữu trí tuệ
Ngoại ngữ
Ngoại ngữ
Trình độ
Kinh nghiệm
Hội đồng
Cấp
Vai trò