Chuyên gia

Thông tin chuyên gia

Quay về
  Nam       Nữ
Khoa học tự nhiên
Khoa học kỹ thuật và công nghệ
Khoa học y, dược
Khoa học nông nghiệp
Khoa học xã hội
Khoa học nhân văn
Chuyên gia tư vấn về các công nghệ ưu tiên để chủ động tham gia cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ tư
Chuyên gia tư vấn hỗ trợ hoạt động khởi nghiệp đổi mới sáng tạo
Chuyên gia tư vấn, hỗ trợ doanh nghiệp nâng cấp, chuyển đổi công nghệ
Lĩnh vực khác

Quá trình Công tác

Thời gian
Cơ quan
Vị trí

Đề tài

Tên đề tài Cấp Vai trò Năm

Tạp chí

Tên bài báo Loại Tạp chí Tác giả
A lesson that may develop mathematical thinking of primary students in Vietnam: Find two numbers that their sum and a restricted condition are known trongnuoc Proceedings of APEC International Symposium on Innovative Teaching Mathematics through Lesson Study II - Focusing on Mathematical Thinking
Translating among multiple representations to discover possible solutions in the process of open-ended problem solving trongnuoc Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Asia
Vai trò của biểu diễn bội trong phát triển năng lực suy luận thống kê của học sinh trongnuoc Tạp chí Khoa học giáo dục (Viện Khoa học giáo dục Việt Nam)
Investigating arithmetic mean, harmonic mean, and average speed through dynamic visual representations trongnuoc J. Korean Soc. Math. Educ, Ser. D, Res. Math, Educ
Lesson study for good practices in teaching and learning mathematics in Vietnam trongnuoc The International Journal of Educational Administration and Development, Mahasarakham University, ISSN:1906-7992
Tiếp cận xu hướng mới trong nghiên cứu giáo dục toán: Hướng đến đăng kết quả nghiên cứu ở tạp chí quốc tế trongnuoc Tạp chí Khoa học (Đại học Sư phạm Hà Nội)
A lesson that may enhance classroom communication to develop students' mathematical thinking in Vietnam - Describing a real fact by a linear equation and solve it trongnuoc Proceedings of the 5th International Conference on Educational Reform (ICER 2012): Empowering education, empowering people, empowering the world, 22-23 March 2012, Chonburi, Thailand
Educational reform in Vietnam: Nurturing student thinking trongnuoc Proceedings of the 5th International Conference on Educational Reform 2012 on Empowering Education, Empowering People, Empowering the World. Chonburi, Thai Land
Empowering student mathematical thinking through external representation trongnuoc International Journal of Educational Administration and Development, Mahasarakham University, ISSN:1906-7992
The use of dynamic external representation in reasoning and investigating mathematics problems: lesson study on the cross section in solid geometry trongnuoc Proceedings of APEC – Ubon Ratchathani International Symposium 2011: Innovation on problem-solving based mathematics textbooks and e-textbooks, Ubon Rachathani University, Thailand, 02-05 November 2011
A combined abduction – induction strategy in teaching mathematics to gifted students-with-computers through dynamic representations trongnuoc APEC Conference on Replicating Exemplary Practices in Mathematics Education. 8-12 March, Samui, Thailand
Using open-ended tasks with visual representations in connecting lesson study with formative assessment trongnuoc Proceedings of APEC – Chiang Mai International Conference IV: Innovation of Mathematics Teaching and Learning through Lesson Study, Connection between Assessment and Subject Matter, Chiang Mai Session, Thailand 02-06 November 2010
Sử dụng toán học hóa để nâng cao hiểu biết định lượng cho học sinh trung học phổ thông trongnuoc Tạp chí Khoa học Giáo dục (Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam (ISSN 0868 – 3662)
Creating experimental environments for students-with-computers exploring school mathematics through dynamic multiple representations trongnuoc 3rd Asia Education Leaders Forum “The Educational Challenges for the Globalized 21st Century, 28-30 October 2009, Bangkok, Thailand
Biểu diễn trực quan trong việc học toán trongnuoc Tạp chí Giáo dục
A lesson that may enhance classroom communication to develop students' mathematical thinking in Vietnam - Describing a real fact by a linear equation and solve it trongnuoc Proceedings of APEC International Symposium on Innovative Teaching Mathematics through Lesson Study III - Focusing on Mathematical Communication
Sử dụng nghiên cứu bài học để thực hành hiệu quả các bài học có trọng tâm tư duy toán học trongnuoc Tạp chí Khoa học và Giáo dục, trường Đại học Sư phạm Huế
Tích hợp quy trình nghiên cứu bài học với mô hình vận dụng phản ánh để phát triển nghệp vụ của giáo viên toán trongnuoc Tạp chí Khoa học và Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Huế
Lesson study as a means to innovation for good practices in teaching and learning mathematics in Vietnam trongnuoc Tạp chí Journal of Sciences VNU (tên cũ:Tạp chí Khoa học Khọc tự nhiên) (Đại học Quốc gia Hà Nội)
Using dynamic representations to discover possible solutions in solving real-life open ended problems trongnuoc Proceedings of International Conference on Global Trends and Issues on Mathematics and Sciences and the Education, (ICRIEMS 2014), 18-20 May 2014, Yogyakarta, Indonesia

Tạp chí

Hình thức Năm

Sở hữu trí tuệ

Ngoại ngữ

Ngoại ngữ
Trình độ

Kinh nghiệm

Hội đồng
Cấp
Vai trò