Thông tin chuyên gia
Quá trình Công tác
Thời gian
Cơ quan
Vị trí
Đề tài
Tên đề tài | Cấp | Vai trò | Năm |
---|
Tạp chí
Tên bài báo | Loại | Tạp chí | Tác giả |
---|---|---|---|
A lesson that may develop mathematical thinking of primary students in Vietnam: Find two numbers that their sum and a restricted condition are known | trongnuoc | Proceedings of APEC International Symposium on Innovative Teaching Mathematics through Lesson Study II - Focusing on Mathematical Thinking | |
Translating among multiple representations to discover possible solutions in the process of open-ended problem solving | trongnuoc | Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Asia | |
Vai trò của biểu diễn bội trong phát triển năng lực suy luận thống kê của học sinh | trongnuoc | Tạp chí Khoa học giáo dục (Viện Khoa học giáo dục Việt Nam) | |
Investigating arithmetic mean, harmonic mean, and average speed through dynamic visual representations | trongnuoc | J. Korean Soc. Math. Educ, Ser. D, Res. Math, Educ | |
Lesson study for good practices in teaching and learning mathematics in Vietnam | trongnuoc | The International Journal of Educational Administration and Development, Mahasarakham University, ISSN:1906-7992 | |
Tiếp cận xu hướng mới trong nghiên cứu giáo dục toán: Hướng đến đăng kết quả nghiên cứu ở tạp chí quốc tế | trongnuoc | Tạp chí Khoa học (Đại học Sư phạm Hà Nội) | |
A lesson that may enhance classroom communication to develop students' mathematical thinking in Vietnam - Describing a real fact by a linear equation and solve it | trongnuoc | Proceedings of the 5th International Conference on Educational Reform (ICER 2012): Empowering education, empowering people, empowering the world, 22-23 March 2012, Chonburi, Thailand | |
Educational reform in Vietnam: Nurturing student thinking | trongnuoc | Proceedings of the 5th International Conference on Educational Reform 2012 on Empowering Education, Empowering People, Empowering the World. Chonburi, Thai Land | |
Empowering student mathematical thinking through external representation | trongnuoc | International Journal of Educational Administration and Development, Mahasarakham University, ISSN:1906-7992 | |
The use of dynamic external representation in reasoning and investigating mathematics problems: lesson study on the cross section in solid geometry | trongnuoc | Proceedings of APEC – Ubon Ratchathani International Symposium 2011: Innovation on problem-solving based mathematics textbooks and e-textbooks, Ubon Rachathani University, Thailand, 02-05 November 2011 | |
A combined abduction – induction strategy in teaching mathematics to gifted students-with-computers through dynamic representations | trongnuoc | APEC Conference on Replicating Exemplary Practices in Mathematics Education. 8-12 March, Samui, Thailand | |
Using open-ended tasks with visual representations in connecting lesson study with formative assessment | trongnuoc | Proceedings of APEC – Chiang Mai International Conference IV: Innovation of Mathematics Teaching and Learning through Lesson Study, Connection between Assessment and Subject Matter, Chiang Mai Session, Thailand 02-06 November 2010 | |
Sử dụng toán học hóa để nâng cao hiểu biết định lượng cho học sinh trung học phổ thông | trongnuoc | Tạp chí Khoa học Giáo dục (Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam (ISSN 0868 – 3662) | |
Creating experimental environments for students-with-computers exploring school mathematics through dynamic multiple representations | trongnuoc | 3rd Asia Education Leaders Forum “The Educational Challenges for the Globalized 21st Century, 28-30 October 2009, Bangkok, Thailand | |
Biểu diễn trực quan trong việc học toán | trongnuoc | Tạp chí Giáo dục | |
A lesson that may enhance classroom communication to develop students' mathematical thinking in Vietnam - Describing a real fact by a linear equation and solve it | trongnuoc | Proceedings of APEC International Symposium on Innovative Teaching Mathematics through Lesson Study III - Focusing on Mathematical Communication | |
Sử dụng nghiên cứu bài học để thực hành hiệu quả các bài học có trọng tâm tư duy toán học | trongnuoc | Tạp chí Khoa học và Giáo dục, trường Đại học Sư phạm Huế | |
Tích hợp quy trình nghiên cứu bài học với mô hình vận dụng phản ánh để phát triển nghệp vụ của giáo viên toán | trongnuoc | Tạp chí Khoa học và Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Huế | |
Lesson study as a means to innovation for good practices in teaching and learning mathematics in Vietnam | trongnuoc | Tạp chí Journal of Sciences VNU (tên cũ:Tạp chí Khoa học Khọc tự nhiên) (Đại học Quốc gia Hà Nội) | |
Using dynamic representations to discover possible solutions in solving real-life open ended problems | trongnuoc | Proceedings of International Conference on Global Trends and Issues on Mathematics and Sciences and the Education, (ICRIEMS 2014), 18-20 May 2014, Yogyakarta, Indonesia |
Tạp chí
Hình thức | Năm |
---|
Sở hữu trí tuệ
Ngoại ngữ
Ngoại ngữ
Trình độ
Kinh nghiệm
Hội đồng
Cấp
Vai trò